2009. november 23., hétfő

Tetszik, mert nem tetszik-9 (spoiler veszély)


Másik hétvégi élmény a 9 megnézése volt. Balázs már várta egy ideje, mire kiderült, hogy az itthoni mozikban nem fogják adni, ami elég furcsa, felveti a kérdést, hogy miért nem, azért mert nem tudják korosztályosan besorolni, vagy mert nem látnak benne elég pénzt.
Na hát annak idején engem sem fogott meg annyira, de ha már itt van gondoltam megnézzük együtt. Hááát...
Fincsi volt a Tükörálarc után megnézni, egyik sem egy átlagos hangulatú film és mind a kettő kicsit nyomott hangulatú. De visszatérve a 9-re, a karakterek megformálása nagyon tetszett, az, hogy majdnem mind különféle anyagból volt megcsinálva, és mindnek saját természete volt, és a természetet tükrözte a varrás, az anyag és a forma is. Ám ha ezek lélek darabok akkor a profnak volt egy nőies, egy lezúziusz, egy despota, őrült, feltaláló és egy enyhén autista ikerpár lélekdarabja... Nekem személyes kedvencem az őrült babzsák lény volt:)
A filmben egy-két utalás azért van, az égő gyár eléggé Bábel tornya hangulatot áraszt és egyebek. Ellenben és személy szerint befostam a madártól amit csontból és fémből rakott össze a gép, és a macskától is. Plusz rájöttünk, hogy miért nem szeretem a posztapokaliptikus filmeket: MERT KURVÁRA NYOMASZTÓAK!!!
Nem szeretem ezt az "egyedül maradtunk a világban, mi lesz velünk??" vonalat, rám ez hat, nézhetek én horror filmet ne hat meg, de eeeez...
Tehát nem rossz ez, sőt én úgy értékelem, hogy a film elérte a kívánt hatást, mert szorongató érzésed van a film alatt, de valószínű ezt ők akarták úgyhogy grat. Jó nézni, mert nem jó nézni, ergo hat rád, és hát a filmnek mint minden művészetnek a hatni akarás a lételeme. Azok a jó filmek/darabok/könyvek, amik azután is foglalkoztatnak, hogy már végeztél velük.
Ám bennem maradt pár kérdés, pl hog volt elég csak X darab lekecske a robot elpusztításához, hogy hogy nem az összes kellett? Meg mi már az a bacis vizes utalás a végén?! A kis lélekdarabok bacik lesznek és abból fejlődik ki megint az élet?! mert akkor a prof az ősapa, minden tőle származik.
Timinek biztos sokkal kiforrottabb véleménye van, majd jól kifaggatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése